Kasih Ibu

Wednesday 12 December 2012

Kebas Tangan


Faktor-faktor yang menyebabkan kebas tangan ialah:-

1. Kekuranagan nutrisi. Apabila badan kurang nutrisi penting drp pemakanan, ia akan melemahkan sistem saraf seterusnya kita akan mula berasa kebas tangan serta sesemut.

2. Kebas menjadi penanda aras kita kekurangan vitamin B12. Paras mineral seperti kalsium dan potassium yang rendah juga menyebabkan kehilangan deria rasa di kawasan hujung jari.

3. Gangguan yang dikenali sebagai "carpal tunnel syndrome" juga menjadi punca kehilangan deria rasa pada tangan dan jari. Aktiviti yang kerap dan berulang-ulang seperti menaip menjadi punca tangan kebas dan akan bertambah teruk jika tidak dirawat.

4. Jika anda mengalami kebas tangan ketika tidur ataupun duduk, besar kemungkinan ia berpunca daripada pengaliran darah yang tidak teratur sehingga boleh menyebabkan kehilangan deria rasa. Ini mungkin berpunca daripada pengumpulan plak yang bermula daripada masalah atherosclerosis dalam tangan.

Untuk mengatasi masalah ini, anda boleh mencuba Ostematrix, B Complex dan Omega Guard.

* Kekurangan vitamin B12 dan paras kalsium yang rendah di dalam darah antara punca anggota badan menjadi kebas.

* Omega-3 Fatty Acid merupakan anti imflammory supplement untuk masalah keradangan seperti radang sendi / saraf.





* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit. Pembaca yang mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari pakar kesihatan yg berkaitan.

Berminat untuk mencuba atau mendapatkan pek percubaan? Ingin harga istimewa?
Sila hubungi / sms 019-5633815
Shaklee ID No: 885525


No comments:

Post a Comment

you might also like

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...