Kasih Ibu

Saturday 23 March 2013

Gout

Bagi pesakit gout, mereka disarankan TIDAK mengambil makanan yang berprotin tinggi terutama makanan laut seperti ketam, udang termasuklah ikan bilis. Ikan pula boleh tapi berpada-pada juga terutama ikan sardin, memang boleh membuatkan lebih teruk keadaan pesakit gout itu. Sayuran kekacang juga perlu dikurangkan. Buahan-buahan juga seperti pisang cuba dielakkan kerana ada sesetangah pisang memberi impak kepada pesakit gout yang boleh mengakibatkan sendi-sendi menjadi bengkak.

Makanan lain pula, disarankan pesakit gout mengambil dengan kadar berpada-pada.

Bagaimana untuk mengurangkan serangan gout kepada pesakit? Pesakit gout perlu mengambil beberapa supplement yang dapat membantu mengurangkan kadar urik asid di dalam badan mereka.

Antara supplement tersebut ialah





1. Alfalfa - untuk menyingkirkan toksik secara lembut dari badan. Namun pengambilan alfalfa memerlukan pesakit mengambil air yang banyak.

4. Omega Guard- Ini sangat penting bagi pesakit yang mengalami gout yang sangat teruk. Omega penting untuk mengelakkan inflamation pada sendi-sendi pesakit. Ianya sebagai langkah berjaga-jaga sebelum bengkak itu menjadi lebih teruk.

3. Advanced Joint Health Tablet – Memberi keselesaan pada sendi dan mengelakkan radang sendi.

Nampak banyak? Namun inilah yang paling asas dapat saya bantu. Jika dapatkan konsultasi dari doktor, mereka pasti menyarankan pesakit bergantung dengan ubat selama-lamanya namun kesan ke atas buah pinggang hanya pesakit yang menanggungnya.


credit




COD Area : Alor Setar
Sila hubungi / sms 019-5633815

No comments:

Post a Comment

you might also like

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...